Profesjonalne gitary klasyczne interesują wielu z nas. Przedstawiam luźne zapiski z jednym z najpopularniejszych gitarzystów klasycznych. Mieliśmy rozmawiać o gitarach klasycznych dla profesjonalistów, ale tematy szybko zeszły w stronę profesjonalnych gitarzystów klasycznych – ciekawa rozmowa.

Zobacz teraz mój ranking gitar klasycznych

Rozmowa o gitarach profesjonalnych

Jakie gitary klasyczne użytkowałeś? Czy zawsze były to gitary profesjonale?

John: Wiele gitar klasycznych. Kilka Ramirezów, Samallmana. Zaczynałem jednak od instrumentów, które ciężko określić mianem profesjonalnych. Jako początkujący nie miałem dużych środków na zakup gitary i radziłem sobie jak umiałem. Szybko doceniłem gitary używane – głównie za ich rozegranie i ceny, które były dla mnie osiągalne.

Gitary klasyczne profesjonalne

Jakie powinny być cechy profesjonalnej gitary klasycznej?

John: Profesjonalne gitary klasyczne nie mają miejsca na odchyłki. Producenci skupiają się, aby gitara miała jak najgłębsze brzmienie i była w jak największym stopniu pozbawiona wilków oraz oddźwięków. Gitary klasyczne profesjonalne muszą być bardzo wszechstronne. Nieraz artykulacja jest bardzo delikatna, a czasem niezwykle burzliwa – gitara musi to wszystko przyjąć.

O życiu profesjonalnego gitarzysty klasycznego

Jak to jest być profesjonalnym gitarzystą klasycznym?

John: Muszę stwierdzić, że prawie nikt nie aspiruje do zostania profesjonalnym gitarzystą klasycznym, aby się wzbogacić. Nie oznacza to, że nikt nie staje się bogaty, ale rzadko jest to powód, dla którego gitarzysta decyduje się poświęcić tysiące godzin krwi, potu i łez na tak niewiarygodnie trudne i wymagające przedsięwzięcie. Dla większości nagrody są głównie niematerialne, czerpanie satysfakcji z uczenia się i opanowywania pięknej i złożonej formy sztuki, głębokiego duchowego pożywienia i czystej błogości, którą regularnie zapewnia zarówno granie, jak i słuchanie wspaniałej muzyki, a także poczucie ogromnego wsparcia i więzi, które głęboko zakorzeniony w społeczności gitarzystów klasycznych.

„Bogacenie się” i „zarabianie na życie” to dwie różne rzeczy. Na potrzeby tego utworu zamierzam odrzucić pierwszą i zamiast tego skupić się na drugiej, czyli czymś, co robią tysiące gitarzystów klasycznych na całym świecie – w większości przypadków łącząc karierę z wielu ścieżek związanych z muzyką. : wykonywanie, nagrywanie, nauczanie, pisanie i wydawanie nowej muzyki, promocja koncertów. Dzisiejsi gitarzyści mogą iść na wiele różnych sposobów. To trochę pieniędzy tutaj, trochę tam, a przy odrobinie szczęścia (właściwie, dużo ciężkiej pracy i kreatywności), daje to wystarczający dochód, aby trzymać wilka z dala od drzwi i odpędzić myśli o konieczność znalezienia pracy poza muzyką. Musi też starczyć na kolejną profesjonalną gitarę klasyczną

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *